Skladové vozy
1348 vozů ihned k dodání
Operativní leasing
Vozy za férovou měsíční splátku a ihned
Ojeté vozy
546 ojetých vozů skladem
Výkup vozů
Vykoupíme váš vůz za hotové
Servis / Asistenční služby
Objednejte se online

Audi palivo budoucnosti

Audi

Palivo budoucnosti: Výzkumný závod v Drážďanech vyrobil první litry paliva Audi e-diesel



    • Výzkumný závod vyrábí velmi kvalitní naftu
    • Nezávislost na ropě: e-diesel z vody, CO2 a ekologické elektrické energie
    • Ministryně Wanková: „Syntetická nafta na základě CO2 je velkým úspěchem“

 

 

Značka Audi učinila další velký krok vpřed ve vývoji nových paliv s neutrální bilancí emisí CO2. Výzkumný závod v Drážďanech zahájil výrobu syntetické nafty Audi e-diesel.

 

Audi palivo budoucnosti

 

 

Fáze zprovoznění závodu trvala pouhé čtyři měsíce. Výzkumný závod v Drážďanech vyrábí již několik dní první litry velmi kvalitní nafty. Na důkaz praktické využitelnosti načerpala spolková ministryně pro vzdělávání a výzkum Prof. Dr. Johanna Wanková v úterý prvních pět litrů do svého služebního vozu Audi A8 3.0 TDI clean diesel quattro*. „Syntetická nafta na základě CO2 je velkým úspěchem našeho výzkumu v oblasti trvalé udržitelnosti. Pokud se nám podaří používat CO2 jako surovinu v širokém měřítku, významně tím přispějeme k ochraně klimatu a efektivnímu využívaní přírodních zdrojů, čímž urovnáme cestu k ‚zelené ekonomice‘,“ říká Wanková.

 

 

Drážďanská energetická společnost sunfire je projektovým partnerem Audi a provozovatelem závodu, který funguje na principu PtL (Power-to-Liquid), na jehož základě probíhá výroba kapalných nositelů energie z ekologicky získávané elektrické energie. Ze surovin je zapotřebí pouze voda a oxid uhličitý. Potřebný CO2 je v současnosti dodáván z bioplynové stanice. Brzy se však začne část CO2 získávat přímo z okolního vzduchu prostřednictvím technologie „Direct Air Capturing“, kterou vyvinula společnost Climeworks z Curychu, partner značky Audi.

 

 

Pro Rainera Mangolda, vedoucího vývoje trvale udržitelných produktů ve společnosti Audi, představují paliva Audi e-diesel a Audi e-fuels všeobecně důležitý doplněk elektrické mobility: „Audi e-diesel je dalším naším palivem z CO2, které umožní mobilitu i na dlouhé vzdálenosti s téměř neutrálním vlivem na klima. Používání CO2 jako suroviny je nejen šancí pro automobilový průmysl v Německu, ale může být přeneseno také do dalších průmyslových odvětví a zemí.“

 

 

Výroba syntetické nafty Audi e-diesel probíhá v následujících krocích. Nejprve je vodní pára rozštěpena vysokoteplotní elektrolýzou na vodík a kyslík. Tento proces s teplotou více než 800 °C je účinnější než konvenční metody, mimo jiné i díky zpětnému získávání tepla. Další zvláštností vysokoteplotní elektrolýzy je možnost dynamického řízení celého procesu, které přispívá ke stabilizaci elektrických sítí ve špičkách výroby elektrické energie z ekologických zdrojů.

 

 

V dalších dvou výrobních krocích reaguje vodík v syntézových reaktorech, opět za vysokého tlaku a teploty, s CO2. Výsledkem je kapalina tvořená sloučeninami s dlouhými uhlovodíkovými řetězci, která nese označení „Blue Crude“, modrá ropa. Účinnost celého procesu – od elektrické energie z obnovitelných zdrojů až po kapalné uhlovodíky – je s cca 70 procenty velmi vysoká. Podobně jako fosilní ropa může být i modrá ropa „Blue Crude“ zušlechtěna rafinovacím procesem, čímž vznikne finální produkt Audi e-diesel. Toto syntetické palivo neobsahuje žádnou síru ani aromatické uhlovodíky a díky vysokému cetanovému číslu se vyznačuje snadnou vznětlivostí. Z laboratorních zkoušek společnosti Audi vyplývá, že je vhodné jako příměs do fosilní nafty a pravděpodobně i jako samostatné palivo.

 

 

Spolkové ministerstvo pro vzdělávání a výzkum podporuje projekt sunfire, který byl zahájen v květnu 2012. V červenci 2013 byl položen základní kámen výzkumného závodu v městské části Drážďany-Reick a  od 14. listopadu 2014 následovalo uvedení závodu do provozu. V následujících měsících má závod vyrobit více než 3000 litrů paliva Audi e-diesel. V automobilovém odvětví je Audi exkluzivním partnerem společnosti sunfire.

 

 

Nad rámec spolupráce se společností sunfire se Audi zabývá již od roku 2009 vývojem paliv Audi e-fuels s neutrální bilancí CO2. Závod na Audi e-gas v dolnosaské obci Werlte vyrábí srovnatelným způsobem syntetický metan s označením Audi e-gas, který mohou řidiči modelu Audi A3 Sportback g-tron* kupovat prostřednictvím speciální tankovací karty. Společně s francouzským podnikem Global Bioenergies zkoumá Audi možnosti syntetické výroby benzinu Audi e-benzin. V jiném projektu spolupracuje Audi s americkou společností Joule, která vyrábí syntetická paliva Audi e-diesel a Audi e-ethanol pomocí mikroorganismů.

Octavia je ve finále!

Tři ze sedmi finalistů soutěže evropské Auto roku 2021 si můžete koupit i u nás v Louda Auto. Mezi sedmi nově odhalenými finalisty je trochu nečekaně i Škoda Octavia IV a také Cupra Formentor. Trojici vozů, které si můžete prohlédnout i u…

Sváteční otevírací doba

Vážení zákazníci,  rádi bychom Vás informovali o sváteční otevírací době.    Čtvrtek 24.12.2020 - ZAVŘENO Pátek 25.12.2020 - ZAVŘENO Sobota 26.12.2020 - ZAVŘENO Čtvrtek 31.12.2020 - OTEVŘENO DO 15:30 na všech…

Nová spolupráce s JANEM HOLICKÝM

Dne 20.10.2020 jsme s někdejším 9. mužem na světě v alpské kombinaci a čtyřnásobným mistrem ČR, dnes trenérem vlastního týmu lyžařů, JANEM HOLICKÝM, uzavřeli spolupráci. Při té příležitosti proběhlo předání nového vozu ŠKODA KODIAQ.…

Bez obrázku

Mimořádné opatření, otevírací doba

Vážení zákazníci,    rádi bychom vás informovali o aktuálním stavu na našich pobočkách, který platí od 22.10.2020 do odvolání.   Dopad opatření COVID-19 na provoz našich služeb :    SERVIS,…

Zpět na novinky
Login Login
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace